05 oktober 2010

Hemmadag

Bezzie filosoferar...

Idag har vi bara varit hemma, jag och Tove. På morgonen var vi uppe med Daniel innan han åkte till jobbet för han fyller år och vi tyckte ju att han skulle öppna sina paket. Av Tove fick han en tavla med avtryck av hennes hand och fot. Av mig fick han en bok med noter till 90 klassiska musikstycken för piano. Ett stycke som Daniel nämnt att han skulle vilja lära sig är Fantasie impromptu av Chopin. Här kan man lyssna. Jag spelade lite piano när jag var liten men för mig är boken som att läsa hieroglyfer... totalt obegripligt! Så jag är smått imponerad av Daniel som får prickarna och strecken att bli så vacker musik!

Tove pratar med kompisarna

Vilken fin blomma!

Tove har börjat intressera sig lite mer för sitt babygym. Sedan hon började vända sig så har hon inte brytt sig om leksakerna utan bara vänt sig till mage hela tiden. Det har ju dessutom varit lite drygt eftersom hon blivit sur av att ligga på mage så att jag fått gå och vända henne igen för att hon sedan ska kunna vända tillbaka. Men nu har hon hittat tillbaka till sina kompisar i gymmet och kan ligga kvar på rygg en liten stund och dessutom verka ha riktigt roligt med dem!

Till slut blir det dock en rullning och vips ligger hon på mage igen!

Inga kommentarer: