26 oktober 2010

Mammamys!


Idag har vi haft lite spontanfika och bakning här hemma. Emma & Erik och Frida och Viktor hade promenerat hit och Emma hade med sig en muffinsbok. Först blev det citronmuffins med mjuk maräng som frosting. Söta och goda blev de och utseendet skulle nog falla i smaken hos varje liten tjej eller prinsessa. Min lilla prinsessa fick dock inte smaka. Däremot fick hon smaka kålrot och det var smakskens! Det verkar faktiskt som om det mesta funkar bara Tove är på "rätt" humör, vilket innebär inte för trött och grinig och inte för hungrig.

Sen blev det kaffe och mackor. Jag hade bakat surdegsbröd och idag provade jag ett nytt med skållad havre och blev väldigt bra. Receptet finns här. Tyvärr hade jag en lite grinig tjej idag som somnade men bara sov en halvtimme medan tjejerna var här. Erik och Viktor däremot sov i två timmar (tror jag ) ute på vår loggia med öppna fönster. Det tråkiga humöret höll i sig ända tills det var nattning. Då var det ju dags att bada och det är nog det enda som får Tove på riktigt gott humör oasett hur sur hon är innan. Nej förresten... Det var en sak till som roade vår lilla tjej ikväll... Pappas skämt... Han gillar ju humor i allmänhet och ordvitsar i synnerhet och idag praktiserades det på Tove med stor framgång! Film finns på Daniels Blogg!

1 kommentar:

Mamma sa...

Vilka superfina muffins! Mums!
Kram mamma