27 oktober 2010

Två sega tjejer

Idag har vi haft en hemmadag. Jag vaknade med huvudvärk och dessutom var Tove ledsen och grinig idag med. Min huvudvärk gick inte över trots Alvedon och Toves humör gick upp och ner men mest ner. Egentligen skulle vi och våra cupcakes iväg till Lisa på fika med mammamaffian men jag bestämde mig för att hoppa över det. Vid 10 somnade Tove och en stund senare la jag mig på sängen för att vila en stund... Vi vaknade 12.50!!! Så vi behövde nog lite extra sömn båda två!
När vår lilla tjej inte är på sitt bästa humör handlar nästan hela dagen om att underhålla lilla damen på alla möjliga sätt. Favoriten är ju att stå i knät. Det är dock väldigt jobbigt för armar och händer eftersom man måste hålla upp henne. Så idag fick hon stå mot vår vita puff istället så kunde hon hålla i sig i den och jag behövde bara stödja henne. Mycket bra!
Vi har även tränat på att sitta en stund...eller rättare sagt Tove satt och jag tog bilder. Hon tyckte att det var kul men efter en stund tröttnar hon och säckar ihop och blir arg... Vi tränar mer imorgon!

Inga kommentarer: