17 juni 2013

Härmapa - Vimplar



Till Toves födelsedag passade jag på att piffa till får pergola lite. Det fick bli vimplar som är så populärt just nu. Jag tycker att det är väldigt fint och jag hade hittat fina tyger på Olssons tyger. Jag gjorde en mall och klippte en massa trianglar och sen sydde jag ihop dem två och två med avigsidorna mot varandra. Sen vände jag dem och strykte. Jag hade tänkt sy ihop dem på ett långt kantband men hittade tyvärr bara vitt bommulsband på Ica när jag skulle sy dem. Men jag strök ett veck längs mitten på bandet så gick det superbra sen. Jag är riktigt nöjd över resultatet och i höst får vimplarna flytta in till Toves rum.

 Detta blir mitt bidrag till veckans härmapa hos Sveas punkt. Det finns massor med fina bilder att inspireras av på bland annat Styleroom och jag hittade även superfina vimplar på sidan Beas barnsligheter.






Fler Härmapor hittar du här.

5 kommentarer:

sveas punkt. sa...

Finfina vimplar, det är så somrigt/festligt! Kul att du vill vara med i Härmapan!

HönaPöna sa...

fina vimplar... vilka härliga färger!

Melinda sa...

Ja, visst är det fint med vimplar. Älskar vimplar i olika härliga färger. Vimplar fick även bli mitt bidrag i veckans härmapa.

/Melinda

mymixednailpolish.blogspt.com sa...

så festliga!!!har länge tänkt göra en till min son,snart tre!!bättre sent än aldrig!!

Återbruk av Åsa.Li sa...

Tokigt fina tyger!