11 juni 2013

Nya grannar


Idag har vi haft en riktig utedag. Daniel håller på att bygga en massa i trädgården med lite hjälp av mig. Jag har burit betongplattor och skottat jord. Tove har mest gått runt mer hörselkåpor och lekt. Resultatet kommer att bli superbra och bilden ger en liten förhandstitt på bygget...

 
På eftermiddagen hörde vi ett välbekant ljud från grönområdet bakom vår tomt. Bäääää!
Varje sommar har vi haft sommargäster från Vallby friluftsmuseum och även i år har vi fått besök av sju tackor och tio lamm. Supersöta är dem och sätter man sig på huk vid vår häck ser man dem när de är i vår del av hagen. Tove och jag kröp igenom häcken för att titta på dem och Tove tyckte att det var väldigt spännande med nya grannar.


1 kommentar:

Maria O. sa...

Men vilka söta grannar! Jag blir lite full i skratt varje gång jag ser får. För drygt ett år sedan fick jag nämlligen för mig att fotografera får i närheten av där jag bor. Den fototuren slutade tyvärr med en repad bil och omlackering. Det gäller alltså att se upp när man är ute på fårfotografering ;)
Kram Maria