30 juni 2013

Loppisfynd


I torsdags gick vi in till loppisen vid Toves dagis. Jag går in där ibland för att titta lite och idag hade de dessutom 50 % rabatt på allt! Med Elliot (nästan 10 kg) på armen och Tove kring benen gick vi in. Jag kan lova att en treåring i en affär med massor med små roliga prydnadssaker kan få vem som helst lite svettig men som tur var gick ingenting sönder. Tove fick dessutom många blickar och varma leenden från andra som var och handlade. Jag är inte så bra på att handla på loppisar. Jag kan inte hitta fina fynd bland en massa krimskrams eller se hur en ful 70-talsmöbel kan bli en fin inredningsdetalj. Jag har liksom inte öga för sånt... men jag tränar. Tyvärr går ju inte träningen så bra med två barn med sig så jag hittade bara två saker som dock var riktigt bra fynd. Tove fick en solhatt som hade kostat 10 kr och jag hittade även en storglasskål från Bodum för 25 kr. Så totalt betalade jag 17 kr!


Inga kommentarer: